Christmas mugcake

Idag gjorde jag en otroligt julig och verkligen helt fantastisk mugcake! Och inte blir den ju mindre god för att det är med pepparkakssmak, som gjorde att den faktiskt smakade snarlikt mjuk pepparkaka. Kommer aldrig sluta älska att exprimentera i köket och förvandla onyttiga godsaker till nyttiga godsaker! För om ni bara visste hur gott det är att äta nyttigt, när man inte ens kan förstå att det är nyttigt?
 
,
♥½ dl havregryn
♥1 ägg
♥1 tsk kakao 
♥2 krm kanel
♥1 krm ingefära
♥1 krm nejlika
♥3 st dadlar (mer/mindre beroende på hur mycket sötma du vill åt)
♥½ banan (mellanstor eko)
♥En skvätt vatten
 
Stavmixa ihop alla ingredienser och smaka av, tillsätt ev. mer av något om du vill. Häll ner smeten i en mugg och micra ca. 1-1½ minut. Vänd upp och ner på en tallrik när den är klar! Jag toppade med lite jordgubbskvarg (jordgubbar+kvarg). 
 

Kommentarer
MATILDA säger:

vad gott! :D

2014-12-09 | 07:13:29
Bloggadress: http://matildays.se
Elin säger:

Mums! :) / fd ptbyelin.se

2014-12-09 | 10:55:11
Bloggadress: http://ptelin.disciplin.se
Linda säger:

va gott de ser ut

2014-12-09 | 19:37:56
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback