You have to fight for it

Nu när det är nytt år så säger alla att de ska bli en helt ny person, börja träna, äta nyttigare, må bättre osv. Och då undrar jag, hade ni inte samma mål förra året? Och kanske t.o.m året före det? För jag känner att vid varje nyår ska alla ha samma slags ''löften'' hela tiden, jag menar.. Hur många gånger har man inte hört ''Mitt nyårslöfte är att börja träna'' ? Varför gick det inte förra gången? För jag antar att många har höft löftet förr. 
Det handlar inte bara om att det är ett nytt år, bara för att 2013 blir 2014 är det ingen skillnad. Men det kan bli skillnad, om du hjälper till! Förra året kanske du mådde riktigt dåligt. Du vill må bättre detta år! Men du måste hjälpa till själv, man kan inte bara tro att allt händer av sig självt. För att må bättre kan man uppmärksamma de positiva sakerna i livet istället för att deppa ihop för alla de dåliga. För de dåliga sakerna kommer finnas där, även om det är ett nytt år. Men det gäller att inte glömma de positiva sakerna, de där som får dig att le.
 
Jag menar dock inte att jag inte har några nyårslöften eller inte alls känner mig peppad inför 2014. Jag känner mig mer pepp än nånsin! Ser det nya året som en ny chans, att göra bättre ifrån mig. För det vet jag att jag kan. För jag vet, att jag lärde mig av 2013. Lärde mig av alla misstag och vet vilka fel jag gjorde. Kommer inte göra om misstagen detta år, utan ska försöka göra detta till det bästa året någonsin. 
 
Så, det jag menar är. Att det nya året inte spelar någon roll egentligen, utan det som spelar någon roll egentligen... Är du själv. :) 
 
 Bild från weheartit.
 

Kommentarer
HJJONSSON säger:

Bra skrivet, det stämmer verkligen haha!

2014-01-05 | 22:59:27
Bloggadress: http://www.hjjonsson.se
Nora - skönhet, foto, vardag säger:

Bra skrivet :)

2014-01-10 | 16:43:37
Bloggadress: http://noralofveen.blogg.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback