Pannkakor på mandelmjöl

Måndagens lunch testade jag en ny variant av pannkakor, skulle inte kalla de proteinpannkakor för det är inget proteinpulver och är inte heller bananpannkakor. Utan denna gång testade jag att göra med mandelmjöl istället för vanligt mjöl och det blev faktiskt riktigt bra! Lika gott som vanliga pannkakor ju♥
Toppade med hallonfluff, en favorit sedan i vintras och jag vet inte hur många gånger receptet har lagts upp här men aja, det går liksom inte att lägga upp det en gång för mycket.
För 1 portion:
♥½ dl mandelmjöl
♥2 msk grahamsmjöl alt. mer mandelmjöl/annat mjöl/havregryn
♥2 ägg
♥1 dl mjölk
♥Kanel (kan uteslutas)
 
Vispa ihop alla ingredienser och ha i lite kanel om du vill, jag tyckte det blev väldigt gott med kanel i. Stek sedan så de får fin färg och servera med t.ex hallonfluff eller något annat.
 
Hallonfluff:
♥1 äggvita
♥1 dl kvarg
♥1 dl hallon
 
Vispa äggvitan (med elvisp) till ett vitt fluff. Micra hallonen lite om de är frysta, mosa de sedan och och blanda ihop det med alla ingredienser och vispa lite till så det blir riktigt fluffigt. 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback