Repost: Träningstips

Har just nu inte så mycket inspiration till inlägg, så vi kör på en repost av ett gammalt inlägg!
 
Variera din träning. Det är viktigt att du inte kör samma gamla vanor hela tiden. Du kan självklart ha dina små favoriter men försök så gott det går att testa olika träningsformer och olika övningar. Det finns ju ett helt hav av olika träningsformer så prova en massa olika för bästa resultat. 
Jämför dig inte med andra. Bara för att din vältränade vän kan springa en mil så gör det aldrig dig dålig. Jämför dig bara med dig själv och tänk på hur långt just du kommit. Du kanske utgick från en lägre punkt och det kanske ev. är så att du har utvecklats mer än din vän egentligen? Det finns alltid folk som kommer vara bättre än dig. Så är det bara. 
Vila. Det är så viktigt att inte köra järnet varenda dag. Och om du kör flera dagar i rad försök att köra olika muskelgrupper så att musklerna får återhämta sig. Återhämtning är en av de viktiga punkterna om du vill nå dina mål!
Kalorier är inte allt. Välj en smoothie på 200 kalorier istället för en cola zero på 0 kalorier. Kalorier har i många fall inte någon betydelse, för en smoothie innehåller så mycket mer bättre än vad en cola zero. Välj det nyttigaste i första hand!
 
Ändra livsstil. Gå inte på någon dum diet som du ändå kommer tröttna på om en månad. Försök satsa på en hälsosam livsstil istället. Även om den där dieten kommer gå snabbare för att nå dina mål så kommer en hälsosam livsstil hålla bättre i längden. Se till att du kör på något du faktiskt kan leva på! 
Tänk på hur långt du har kommit. Som bilden säger ovan, tänk inte på hur långt du har kvar, tänk på hur långt du har kommit. Det kommer att få dig motiverad att fortsätta kämpa, vad ditt mål nu är inom träningen. 
Kämpa hårt i början. Början är alltid svårast. Så är det bara. Du kanske inte har minsta lust alls ta dig upp för ett träningspass och väljer mycket hellre pomme och hamburgare framför en fräsch sallad. Men om du bara kämpar på i början så kommer det bli lättare sen. Så var det i alla fall för mig, när jag efter många gånger jag verkligen tvingat mig själv att köra så svetten rinner, var det så himla mycket lättare. Nu ser jag verkligen fram emot träningspassen och väljer mycket, mycket hellre nyttig mat än onyttigt.
Unna dig ibland. Tänk över på vad som är svårast att undvika när det gäller mat. Ha då en dag du bestämmer att du ska få unna dig detta, om du då äter bra tills dess så känns det mycket lättare när man vet att det kommer kännas välförtjänt. För om du äter t.ex godis varje dag, när unnar du dig då egentligen? Varje dag? Att unna sig ska ju vara något lite speciellt. 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback