Mugcake


Idag testade jag något helt nytt! Nämligen mugcake. Det är alltså som det så fint på svenska heter, mugg- kaka haha! Har hört pyttelite om mugcake förut men när hittade detta recept hos Josefine så var jag bara tvungen att testa eftersom det verkade himla enkelt och gott. Och det var det! Dock hade vi inte äpple hemma så det fick bli en halv apelsin istället, det var väldigt gott det med men skulle nog tro att det är ännu godare med äpple. 
 
Saker jag ska tänka på till nästa gång: Ha lite mindre havregryn, det blev rätt mycket eftersom det sväller upp en del. Det blev lite för mycket och blev väldigt mätt, men det är nog bara att minska på havregrynen eller något annat. Dessutom kommer jag nog toppa min mugcake med lite mera, t.ex lite fler bär, kvarg, någon frukt osv. 

Kommentarer
linah säger:

fin bild:D åå så gott de ser ut!

2014-03-04 | 16:52:56
Bloggadress: http://linaheve.forme.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback