Bananglass med chokladig smak

Kan inte låta bli att älska dessa bananglassar för deras godhet, nyttighet och enkelhet. Går ju att variera i en mängd också! Jag hittade detta recept hos Josefine men tog bort jordnötssmör eftersom jag inte äger något sådant. Lägger upp receptet här i alla fall, om ni gillar banan, glass och choklad, well, då har du hittat din nya favorit antar jag. 
 
♥En infrusen och skivad banan
♥½ dl kvarg
♥2 tsk kakao
Ev. någon sötning, ex. honung, agave..
 
Mixa den frusna bananen med en stavmixer och tillsätt sedan andra ingridienser och ev. sötning efter smak. Jag tycker inte det behövs någon sötning p.g.a bananens sötma, men det är ju en smaksak :)
 
 

Kommentarer
Sofia säger:

gud vad gott :D

2014-05-07 | 00:54:17
Bloggadress: http://byfia.com
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback