Bra start på dagen

Startade denna tisdag med en sån här frulle i magen. När det väl är studiedag och ledigt så vill jag gärna lyxa till det lite extra. Gröt i all ära ofc! Men det går ju himla snabbt och smidigt att slänga ihop en vardagsmorgon. Smoothie däremot, det är inget jag tar mig tid en helt vanlig vardag. Så idag fick det bli min allra favoritsmoothie, hallonsmoothie! Otroligt krämig och god med sötma från banan och hallonen. 
♥ Hallon (lite drygt 1 dl)
♥1 minibanan (ekologiska)
♥1 dl kvarg
♥Någon skvätt fil/naturell youghurt
Mixa allt i en mixer och häll upp i ett glas. Jag toppde mitt med psylliumfrön och kokos!
 
Och så gjorde jag en otroligt god marmeladmacka, med hemgjord marmelad, philadelphia o en skiva ost. Det är godare än vad man tror faktiskt, smakar inte så mycket aprikos som man skulle tro kanske. Tips!
♥Torkade aprikoser
♥Ev. en skvätt vatten (liiiite bara)
 
Mixa allt med stavmixer till ett klet, förvara i en burk i kylen om det blir över. Annars äter man upp allt på en gång, om man inte vill göra så mycket. 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback