Ett litet eget recept

I förmiddags så bakade jag lite, efter ett recept jag själv faktiskt kom på! Och alltså, de blev så SJUKT goda! Vi fikade på de i eftermiddags och av Annika fick de 10 av 10 och pappa skulle inte kunnat tro att de var nyttiga om han inte visste om det. Jag håller själv med faktiskt. Känns som inte bara jag tyckte de blev riktigt goda, riktigt roligt verkligen. Kommer verkligen göra dessa igen för de kommer nog ta slut väldigt snabbt om jag gissar rätt hehe... Gjorde en liten sats bara för att testa denna gång.
 
Jag hoppas verkligen med hela mitt hjärta att ni testar dessa om ni gillar muffins, men ändå vill vara lite nyttiga! Här hemma blev de omtyckta iaf :')
 
För ca. 6 stycken muffins:
 
♥2 msk smält kokosolja med smak
♥1 stort ägg alt. två små
♥1,5 dl mandelmjöl
♥½ dl kokosflingor
♥1-2 msk honung/agave
♥1 tsk bakpulver
♥1-2 krm kanel (kan uteslutas)
♥Hallon för garnering
 
Börja med att sätta ugnen på 170 grader. Smält sedan kokosoljan över ett vattenbad eller i micron på lägsta värme. Vispa ihop den smälta kokosoljan med honung och ägg pösigt. Rör sedan ner resten av ingridienserna (förrutom hallon) och klicka ner i muffinsformar. Garnera med hallon om du vill. In i ugnen ca. 13- 15 minuter (testa med en provsticka om de är klara). 
 
Sedan kan du njuta av dessa muffins, passar perfekt som fika eller mellanmål kanske? Mums
 

Kommentarer
Annika säger:

Sååå goda!!!
Du är så himla duktig Jennifer!

Svar: Det var verkligen superkul att du gillade dem! Blir så himla glad :D Kram
Jennifer

2014-05-12 | 21:22:56
Annika säger:

Kraaam fina du! <3

2014-05-12 | 21:36:11
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback