♥Hallonpaj♥

Gjorde en gudomligt god bärpaj idag, testade den första gången förra veckan som jag sa men nu gjorde jag den igen och tog lite bättre bilder till. Så här kommer receptet till er! Den här är också ett sånt recept man inte kan tro är nyttigt faktiskt. Och om ni av någon anledning inte vill använda kokosolja eller mandelmjöl kan ni följa detta recept jag lade upp för ett tag sedan. Bara att byta ut äpple mot bär och utesluta kanel. Men jag gillar dock denna paj nästan dubbelt så mycket faktiskt.
 
♥ 2 msk havregryn
♥ 1-2 msk kokos 
♥ 1 msk mandelmjöl
♥ 1 msk kvarg
♥ 1 tsk honung
♥ 1 tsk kokosolja
♥ Hallon
 
Smörj en liten ugnssäker form med kokosolja eller rapsolja (eller annan neutral olja). Fyll botten med hallon, så mycket du vill. Vispa sedan ihop övriga ingridienser till en smuldeg och strö över hallonen. In i ugnen 10-15 minuter på 200 grader. 
 
Tips är att toppa med lite honungskvarg, ta en liiten klick honung (alltså jag tycker det räcker med 1-2 krm) och blanda ut med några klickar kvarg. 
 
 

Kommentarer
Sofia säger:

Gott :D

2014-05-13 | 19:43:22
Bloggadress: http://byfia.com
MATILDA säger:

gott =)

2014-05-13 | 20:32:07
Bloggadress: http://matildays.forme.se
frukallgren.blogg.se säger:

Så gott :D Paj är nog den bästa efterrätten på sommaren! Håller själv på att experimentera fram olika smulpajsrecept med lite mer protein i :)

2014-05-18 | 19:50:25
Bloggadress: http://frukallgren.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback