Hemgjort nötsmör!

Igår testade jag att göra eget nötsmör, har aldrig testat förut och har aldrig ätit nötsmör förr (förrutom sånt där ''onyttigt'' jordnötssmör när man var liten haha). Och måste säga att det blev en riktig höjdare! Kommer absolut göra om detta igen för såååå gott och krämigt det blev. Hade inte förväntat mig det faktiskt, så 10/10 får detta recept av mig! Hittade inspiration från detta recept men ändrade om en aning.
 
Nästa gång jag gör detta kommer jag nog dock ha lite mindre olja, typ 1-2 tsk, tror inte det behövs så mycket faktiskt. 
 
 
♥2,5 dl valfria naturella nötter
♥1,5 msk olja med neutral smak (t.ex rapsolja, kokosolja)
♥Ev. en gnutta salt eller honung
 
Mixa nötterna till ett mjöl i en matbredare, tillsätt sedan oljan och mixa allt till ett klet. Smaka av och se om du vill ha lite salt eller honung. Jag valde lite flingsalt men nästa gång kommer jag nog utesluta det, det ska inte vara så mycket salt eller honung utan bara en gnutta.
 
Köp bara hem dina favoritnötter och testa! Jag valde en blandning mellan cashewnötter, hasselnötter, paranötter och min favorit: pekannötter!
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback