''Typ grön'' smoothie

Okej, låt mig få en sak sagd. Ni kan väl inte missat senaste trenden med spenat i smoothies? Jag har verkligen tyckt att det verkat riktigt konstigt och äckligt, men eftersom så många påstår att det inte alls smakar ''grönt'' utan endast ger en massa bra nyttigheter, så var jag ju självklart tvungen att testa ändå. Hade tänkt mig en riktigt härlig grön färg på smoothien men färgen blev helt hemsk, haha helt ärligt. Någon slags mörkgrön ful färg som ser ut som, jag vet inte vad... Vågade knappt smaka på den så äcklig den såg ut. Men självklart gjorde jag det och blev överraskad! Absolut helt ok och den slank ner väldigt snabbt. Trots att den inte var jäääättefantastisk så slänger jag upp receptet på den. Men om jag någon gång skulle testa igen skulle jag nog endast satsa på gröna frukter, eller åtminstone inte röda haha... Fylld med massor av nyttigheter från både kokosolja, bär och spenat i alla fall. Inte så tokig trots allt!
 
♥1 grönt äpple
♥En näve hallon
♥Två nävar babyspenat
♥1 tesked kokosolja
♥½ dl naturell youghurt/turkisk youghurt
♥En klick kvarg
 
Mixa allt i en mixer (alt. uteslut/byt ut hallon om du inte vill ha en hemsk färg) och häll upp i ett glas. 
 

Kommentarer
MATILDA säger:

gott :D

2014-05-06 | 10:22:49
Bloggadress: http://matildays.forme.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback