Creamy cocos&banana-oats

 
Denna vecka har jag fått två stycken nya grötfavoriter faktiskt! En chokladgröt som var absolut amazing, aldrig i hela mitt liv gjort en så underbar gröt. Ska lätt göra den igen och ta bilder så ni får recept för den är verkligen värd att delas med av. Men denna gröt ovan var knappast heller tokig, ny favo där med. Nog den krämigaste gröt jag gjort, sååå god verkligen. Ni måste bara prova!
♥1,5 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥½ banan
♥2 tsk-1 msk kokosolja
♥1 ägg
 
Mosa bananen och koka med havregryn och vatten. När det börjar lika en gröt så ta av från plattan och rör ner kokosoljan och ägget. Rör ett tag tills det verkligen är en bra konsistens, den ska vara riktigt krämig och god. 
 
Jag toppade min gröt med jordgubbskvarg och kokosflingor. Plus en kopp te till det, perfekt frukost och höll mig riktigt mätt enda fram till skollunchen. 
 
 

Kommentarer
Elin säger:

Åh, så gott det ser ut!!!!! :)

2014-11-14 | 09:56:33
Bloggadress: http://ptbyelin.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback