Gingerbread-oats

Hembakat rågbröd på surdeg med kalkon, ost o aprikosmarmelad (recept nedan). Pepparkaksgröt med jordgubbskvarg och nötsmör. En drömfrulle i högsta grad.
 
Pepparkaksgröt
♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥½ banan
♥1 äggvita
♥Kanel (ca. 2 krm)
Ingefära (ca. 1 krm)
♥Nejlika (ca. 1 krm)
 
Mosa bananen och rör ihop alla ingredienser utom äggvita i en kastrull tills det blir en gröt. Stäng av plattan och rör ner äggvitan snabbt så den ej hinner binda sig. 
 
Aprikosmarmelad
♥Aprikoser (soft apricots från coop änglamark)
 
Hacka, mosa eller mixa aprikoserna till ett klet. Toppa på mackan. Sååå mycket godare än vad man tror!
 

Kommentarer
♫♪ sandra säger:

gott!

2014-11-25 | 13:34:31
Bloggadress: http://www.sandramusic.spotlife.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback