Live your own life

Något jag tänkt på en hel del senaste tiden är det där med att hitta en balans i sitt liv, att kunna leva hälsosamt. Att det innebär olika saker för olika personer. Men det känns lite som att hela den här ''hälsolivsstilen'' är som uppmålad redan och man måste anpassa sig efter en speciell mall. Men vet ni en sak? Man behöver inte följa den mallen bara för att så himla många andra som anser sig vara hälsosamma gör det. För hälsosam har så otroligt många betydelser. Det som är så himla härligt är att det är ditt liv, ingen annan bryr sig om dina val egentligen utan du får välja att leva precis så som du vill. Så länge du mår bra, på alla sätt och vis, så är det okej! Vill du inte träna mer än 2-3 ggr i veckan? Nej men varför ska du då göra det? Du får självklart göra precis som du vill. Känner du för att smaska i dig en godispåse ikväll? Ja men gör då det. Känner du för att ta en portion mat till? Ja men varför tvekar du ens? Gör precis så som du vill, för det är ditt eget liv och det är DU som ritar upp en egen mall. Det är alldeles för lätt att gå efter sin ''förebild'' och de bloggar man läser eller följer på instagram t.ex. Bara för att de lever på ett sätt behöver du inte leva likadant. Man kan vara hälsosam på så olika många grader och du får välja hur du känner att du vill må. Det finns självklart gränser för vad som är hälsosamt och vad som inte är det, men det är helt upp till dig att leva den livsstil du vill! 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback