Q/A: Hur kommer man igång?

''Har du några tips på hur man får sig själv att faktiskt träna istället för att sitta hemma och lata sig hela tiden? Någon bra träningsform som är bra att börja med? :) Kramisar Carro''
 
Hej Carro! 
Självklart har jag lite tips, men tyvärr inga ''genvägar'' för att det ska kännas lätt som en plätt. Det tar tid att komma igång! Att verkligen hitta rätt i denna stora tränings&hälsovärld tog väldigt lång tid för mig i alla fall. Och det är alltid början som är den svåraste. För det är då man inte vet hur fantastiskt det faktiskt är att ha hittat rätt. Men när man väl hittat sin träningssort och vet hur fantastiskt det är så är det snarare omöjligt att sluta! 
Men mitt tips är att gå efter vad ditt mål är först och främst? Vill då bara må bra? Eller är ditt mål att bygga lite mer muskler och styrka? Ja men då kanske styrketräning vore ett bra alternativ? Eller vill du förbättra din kondition och få en lite mer ''tonad'' kropp? Då skulle jag rekommendera lite lättare styrketräning med lite fler repetioner och lägre vikter/kroppsvikt blandat med konditionsträning. Om du väljer att köpa ett gymkort så kan du även testa dig fram väldigt mycket då man oftast får väldigt mycket på köpet. Då kan du testa en massor olika sorters gruppass som verar intressanta samtidigt som du kan testa på gymmet lite smått. Men det finns många fler träningsformer, t.ex. dans, boxning, någon bollsport som basket och massor annat. Eller varför inte leta reda på lite övningar på nätet som du kan utföra hemma? Då behöver du inte ens ta dig iväg för att träna utan kan bara köra ett litet pass när det passar. Testa det som tilltalar dig allra mest, något du tycker verkar roligt. 
 
Men det allra svåraste är såklart att väl komma iväg, men det är bara att kasta alla ursäkter i en papperskorg och skriv ner en lista på en massa anledningar till varför du vill börja träna istället. När du väl kommit igång så känns det sååå mycket lättare. Börja heller inte för hårt, utan börja smått och öka vartefter. Och det allra viktigaste är såklart att du tycker träningen är rolig. För det är annars stor chans att man hoppar över pass om det man tränar är tråkigt. T.ex. så tycker jag inte löpning är speciellt roligt så jag ser till att göra något annat helt enkelt. Den träningen som blir av är den träningen som ger resultat helt enkelt! Lycka till och hoppas du fick något vettigt svar i mitt rätt långa inlägg haha, annars får du väl skriva en kommentar så ska jag se till att förbättra mitt svar. Kram :)
Fitspiration Motivation
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback