Vilken proteinbar ska jag välja?

Som nog många vet så finns det mängder olika proteinbars på marknaden idag och är väldigt populärt bland träningsfolk men även de som vill gå ner i vikt. Jag själv älskar proteinbars och tycker det är ett perfekt mellanmål, speciellt efter träningen då man gärna vill ha något i sig snabbt. Väldigt smidigt att bara ha en bar med sig i väskan. Men självklart finns det vissa bättre än de andra. Men det kan vara svårt att veta vilken sort man ska välja. Så tänkte tipsa om lite saker man kan tänka på för att inte få i sig en massa onödiga ingredienser. 
 
De flesta proteinbars innehåller mängder med socker och konstiga färgämnen och sötningsmedel. Det är som godis fast bara med protein i, självklart bättre än godis då, men onödigt att få i sig så mycket annat skit på samma gång. Hur ska man då veta vilka som är bra och vilka som är dåliga? Jo, det är väldigt enkelt faktiskt. Bara att vända på den och läsa innehållsförteckningen och näringsvärdet. Om det är en massa socker i, vilket oftast inte brukar stå med ordet socker utan typ glukos, fruktos osv. så undvik helst. Och om det är en massa e-nummer med i texten så är det inte heller något bra. En bra proteinbar skulle jag säga är nästan helt fri från socker och konstgjorda sötningsmedel. Utan t.ex. är sötad med stevia istället som inte påverkar vår kropp negativt. Innehåller mycket protein, gärna 15-20 gr per bar. Och inte är en massa kontiga ämnen i, det kanske verkar krångligt men jag brukar oftast googla om det är något ämne jag inte känner igen. Och det gäller inte bara proteinbars utan massor olika livsmedel.
 
Min absoluta favobar är helt klart questbars! Så otroligt god, men samtidigt väldigt bra. Är helt sockerfri (de flesta är sötade med stevia), innehåller ca. 20g protein per bar och är dessutom riktigt fiberrik. 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback