En ny sorts gröt

 
Sorry för dåliga mobilbilder hela tiden, men trots att jag är hemma idag så orkade jag verkligen inte ta fram systemkameran och hålla på imorse. 
Idag är jag hemma från skolan och bara tar det lugnt och försöker krya till mig lite. Har kollat på film hela förmiddagen (The fault in our stars) och gråtit en skvätt(okej, flod) till filmen hehe. Gjorde mig denna underbara frukost imorse, rena drömfrullen alltså. Löskokt ägg med örtsalt, macka på rågbröd, en kopp te (ja i min julmugg haha) och så gjorde jag den mest fantastiska gröten jag någonsin gjort. Smakade verkligen som pepparkaksdeg och fick mig att drömma mig bort till juletider... Denna gröt kan jag garantera att det bli mycket av i December! Ska försöka att inte trötta ut den under hösten bara, risken är dock stor eftersom jag har en aniiing svårt att vänta i två månader på att få börja med allt som hör till julen!
 
♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥1 liten ekobanan
♥2 krm kanel
♥1 krm (knappt) nejlika
♥1 krm (knappt) ingefära
♥(Eller lite mindre än 1 tsk pepparkakskrydda)
 
Mosa bananen och rör ihop alla ingredienser på medelhög värme i en kastrull tills det blir en gröt.
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback