Kokos/Kola/Apelsin- Gröt

Dagens frukostgröt var amazing, verkligen. Den blev dock en aning rinnig men smakade ändå helt underbart gott, en smak av kokos, apelsin med också en touch av kola av dadlarna. Låter det inte perfekt eller? Kass bild dock men kan ju tyvärr inte styra över att det är kolsvart på morgonen :/
 

♥1 dl havregryn
♥2 dl vatten
♥1 ordentlig klick kokosolja
♥3 färska dadlar
♥1 ägg
♥½ apelsin
 
1. Mosa och kärna ur dadlarna. 2. Mät upp grynen och vattnet och låt det koka upp med dadlarna under omrörning. 3. När gröten är klar kan du ta av gröten från plattan och tillsätta kokosoljan och ägget. Rör om tills den får en bra konsistens. Min blev lite rinnig men vart ändå god, men man kan säkert ta mer havregryn eller mindre vatten. Till sist pressade jag ner en halv apelsin i gröten, klart!
Toppades med hallon, kvarg och jordnötssmör♥ + en skiva rågbröd med kalkon till det.



Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback