Kycklingwook med kokos&currysmak

Jag är verkligen en kycklingmänniska som lätt skulle kunna äta kyckling varje dag, plus fisk&skaldjur, såklart.Idag gjorde vi en otroligt god kycklingwook med grönsaker och kokosmjölk! Riktigt smarrigt vart det och något vi måste göra fler gånger, en ny favoritmiddag :) Så tänkte dela med mig av receptet och hoppas på att ni också testar!
♥Valfri mängd kyckling
♥En burk kokosmjölk (den rosa använde vi)
♥Valfria grönsaker (broccoli, paprika och bambuskott hade vi idag)
♥Kryddmix ''paneng'' red curry/Vanlig curry och valfria kryddor
 
1. Bryn kycklingen så den blir helt klar. 2. Tillsätt sedan kokosmjölken och kryddmixen och rör om. 3. Tillsätt grönsaker och låt stå ett tag med lock så grönsakerna blir tillagade. 
 
Idag åt vi det tillsammans med risnudlar men vanligt ris blir också väldigt mumsigt! :)
 
Utan tillsatt socker och helt mjölk/gluten-fritt. 
 

Kommentarer
Kajsa säger:

mumsigt !

2014-10-10 | 01:59:43
Bloggadress: http://wanderlustes.blogg.se/
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback