Shoulders, triceps and chest- workout

Hej hå! Precis nyduschad och hemkommen från gymmet rätt nyligen. Axlar, triceps och bröst på schemat idag och lyckades verkligen trötta ut musklerna rejält då jag var helt skakig i armar/axlar efter haha. Härligt! Laddade upp med en skål gröt innan och sedan var jag megataggad!
Provade lite nya övningar som för det mesta gick sådär hehe, får öva, öva, öva på tekniken helt enkelt. Men körde såklart en hel del andra övningar och mest fokus på axlar skulle jag väl säga och brännde riktigt mycket. Lade upp passet såhär:
Uppvärmning: Löpning varvat med PW 5 min
 
Tricepskickbacks 10x3/arm
Sittande tricepspress med 1 hantel 10x3
Liggande tricepspress med 1 hantel 10x3
 
Bröstpress m. hantlar 10x3
Flyes 10x3
 
Triceps pushdowns i cable 10x5
Bröstpress i cable 7x4
Cross overs i cable (axlar) 10x3
Försökte sedan göra lite utåt rotationer i cable men det gick verkligen inte haha...
 
Militärpress 10x3
Axellyft m. viktskiva 10x5
Framåtlutande hantelrodd för axlar 10x3
Axelpress (hantlar) 10x3
Drag mot hakan m. skivstång 10x3
 
Avslutade med lite axelpress i maskin också men höll inte koll på reps, set osv.
 
Denna + lite riskakor fick bli dagens powerworkout-meal. Testade denna första gången idag och den var riktigt god faktiskt! Synd bara att de typ bara finns på maxi vad jag vet :/ Den är iaf utan tillsatt socker och 19-21 g protein per flaska :) 
 

Kommentarer
Sofia säger:

Tack så mycket :D

2014-09-29 | 01:59:41
Bloggadress: http://byfia.com
GoForFit säger:

Grymt! :)
Och har vi inte en mjölkprodukt på bild där också? Haha ;) Ja, samma här, kommer inte utesluta det. Men vi behöver ju absolut inte det för att få i oss protein, det finns ju såå mycket andra livsmedel vi kan äta för det ändamålet. Även kalcium finns det gott om i andra livsmedel. Varför jag inte kommer utesluta det är helt enkelt för att det är gott! Jag är en riktig ostälskare och mina kära skålar med kvarg/kasein/vassle blandningar vet jag inte om jag hade kunnat leva utan, haha. Ja, det är ju bra det iallafall, att man försöker hålla nere mängden, absolut. Jag kommer själv börja tänka på att åtminstone inte överkonsumera mjölkprodukter :)

2014-09-29 | 07:59:11
Bloggadress: http://goforfit.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback