Chiapudding w. chocolate and peanutbutter

Chiapudding är i sig inte min favo, väldigt smaklöst bara och nej inte supergott. Men att tillsätta någon smaksättning, då snackar vi! Idag åt jag ett väldigt lyxigt och gott mellis i form av choklad och jordnöts-chiapudding. Helt klart den godaste chiapuddingen i mitt liv! Muuuums va gott♥ Ni måste verkligen testa! Chiafrön är ju så grymt nyttigt, fem ggr mer kalcium än mjölk,åtta ggr mer omega 3 än lax, sju ggr mer c-vitamin än apelsin och dessutom rikt på fibrer, protein och annat nyttigt. Dessutom sägs det vara bra för uthålligheten och så är det bra för matsmältningen, är det inte lite för bra för att vara sant eller? Nej faktiskt inte, och det perfekta sättet att få i sig dessa nyttiga frön är ju att göra en pudding av det, så himlans smarr ju!
♥2.5 msk chiafrön
♥2.5 dl valfri mjölk 
♥1 msk ekologiskt, osockrat jordnötssmör
♥1 msk kakao
♥Honung/annan sötning efter smak
 
Blanda ihop alla ingredienser dagen innan du ska äta det, ta sedan bara ut ur kylen och ät! 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback