Matdagbok: Söndag

Hej på er! Vet att många (tränings)bloggare nu för tiden lägger upp ''matdagbok'' på bloggen. Vilket jag själv tycker är riktigt kul att läsa, vet dock inte om ni tycker det är ett dugg intressant haha men annars får ni väl bara låta bli att läsa ;) Gör det även för min egen del faktiskt, så varför inte göra det här på bloggen? Men tänkte iaf skriva ut dagens matintag helt enkelt, går dock inte in på detaljer, dvs. exakt mängd på precis allt. Inte heller kalorier osv. som vissa gör. 
 
Frukost: Gröt på 1 dl havregryn, 1 tsk kokosolja och 1 ägg. Toppat med 1 litet grönt äpple samt kvarg. En kopp te till det. 
 
Lunch: Kyckling med en massa grönsaker. 
 
Mellis: En skål med kvarg/fil toppat med lite jordgubbar, müsli och en liten klick nötsmör. 
 
Träning: 25 minuter mage+ 20 minuter cardio (hemmapass)
 
Efter träning: Några skivor kalkon med räkost (konstig kombo men himla gott haha)
 
Middag: Lax med hemgjord fransk potatissallad, +sallad
 
Kvällsmål: Antagligen kvarg med bär (inte ätit det än)
 
Som ni ser så är det rätt många mål på en dag, men försöker äta flera fast lite mindre mål, istället för att äta kanske 3 jättestora mål om dagen. På detta sätt håller jag blodsockret jämnt hela dagen och jag blir inte sötsugen mellan måltiderna. Oftast blir det 5 mål om dagen, men ibland hamnar träningen lite knasigt och jag får lägga till ett litet extra mål. 
 
Är såna här inlägg intressanta? Eller inte alls? Tyck gärna till i kommentarerna, för det betyder verkligen! Mycket enklare att göra bra inlägg om jag vet vad NI tycker :) Ni kan vara anonyma eller oanonyma, spelar ingen roll!

Kommentarer
Julia säger:

Ja jätteintressant! Älskar dina nyttiga roliga recept, blir så inspirerad!!

Svar: Va kul att du tycker det! Gud va glad jag blir, tack så himla mycket<3
Jennifer

2015-08-02 | 23:57:18
Ellen säger:

Sånt här älskar jag :D

Svar: Va kul att höra, tack för din åsikt! :D<3
Jennifer

2015-08-04 | 08:05:46
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback