Nyttig semla

Jag är inte alls något stort fan av semlor just, det är bara så torrt och tråkigt. Är inte någon mandelmassa-älskare heller så därför äter jag väldigt sällan semlor, inte ens på fettisdagen. Men kände i år för att göra en verision på semla som passar MIG. Inget torrt och tråkigt bröd här, ingen mandelmassa och såklart, nyttig ;) Går ju inte att jämföra med en ''vanlig'' semla även om det liknar det, men eftersom jag inte gillar semlor så mycket är ju det något positivt för mig haha :)
''Brödet/bullen''
♥1 ägg
♥½ banan
♥1 dadel
♥½ dl havregryn
♥Kardemumma (hade inte det så fick ta kanel)
 
Mixa allt och häll i en mugg. In i micron ca. 1,5-2 minuter. Vänd ut på en tallrik och låt svalna något. Skär sedan av själva locket. 
 
''Grädden''
♥Kvarg
♥Honung
 
Blanda valfri mängd kvarg med valfri mängd honung. Bred ut på mugcaken innan du sätter på locket.
 
''Mandelmassan''
♥Jordnötssmör
 
Jag glömde detta tyvärr... Hade tänkt ta det men men. Men blir säkert suuupergott att byta ut mandelmassan mot en liten klick jordnötssmör! 
 
 
''Florsocker''
♥Mandelmjöl eller kokosflingor t.e.x.
 
Jag strödde ut en nypa mandelmjöl på min semla men kokos funkar också utmärkt!
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback