Back & Chest

Att träningen faktiskt gör mig så otroligt glad, att jag tycker det är så grymt kul och att det bara går bättre och bättre för varje träningspass, det är precis det som håller mig motiverad!
Dagens rygg och bröst-pass gick riktigt bra och även om jag är pinsamt svag i bröst, så var det väldigt roligt! Jag har precis börjat träna bröst igen efter ett uppehåll sedan januari (?!). Har liksom bara inte tyckt att bröstträningen vart viktig, så efter jag sträckte mig i januari slutade jag träna bröst helt enkelt. Väldigt dumt eftersom jag tycker det är kul och vill gärna bli starkare. Men aja, får hoppas att man märker lite skillnad snart när jag börjar köra bröst nu igen :)
 
Testade även vanliga marklyft för första gången idag. Har bara kört raka marklyft i mina benpass förut. Har bara inte riktigt ''vågat'' köra marklyft bara för att tekniken kan vara svår och det är risk att skada sig. Men tänkte börja med lite låga vikter nu i alla fall och försöka få in tekniken, så lyfte inte mer än 40 kg idag men det kändes ändå i ryggen och gissar på att jag kommer ha en hel del träningsvärk imorgon hehe.... 
 
Uppvärmning: Öva på pull-ups + chins
Latsdrag:
32 kg 12x1
39 kg 7x4
Hantelpress (bröst): 9 kg 10x3
Bänkpress:
20 kg 10x1
30 kg 6x2
Marklyft: 40 kg 10x4
Flyes i cable: 12 kg ?x4
Sittande latsdrag båda sidorna i cable: 
23 kg 10x2
27 kg 8x2
Stående latsdrag i cable: 27 kg 10x3
Sittande rodd i cable: 32 kg 8x4
Hantelrodd: 17.5 kg 10x3/sida
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback