Proteinbollar

Bakade lite proteinbollar här om dagen, de smakar choklad men inte jättelikt vanliga chokladbollar. Kan tänka mig att det blir mer ''chokladbolls-aktigt'' om man ersätter vattnet med kaffet. De blev riktigt goda iaf och gick åt så snabbt att jag inte ens hann fota med systemkameran hahaha.... Men en snabb mobilbild fick jag i alla fall till, så ja det får duga helt enkelt! Men dock tror jag att denna sats räcker till fler bollar än de på bilden, för åt nämligen lite (okej, ganska mycket hehe) av smeten innan jag ens hann göra bollar av det haha.... ;) 
 
♥1 skopa av double rich chocolate, body science protein
♥2 dl havregryn
♥2 msk kakao (mindre/mer enligt smak)
♥7 färska dadlar
♥1,5 msk chiafrön
♥0.5 dl vatten
♥Kokos att rulla i
 
MIxa alla ingredienser i t.ex. en matbredare. Ställ sedan in smeten i frysen ca. 5 minuter så den inte är så himla kladdig. Rulla sedan till bollar och rulla i kokos. Förvaras i kylen, men är allra godast när de stått framme ett litet tag och är lite kladdiga♥

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback