Active sunday

Idag har det verkligen blivit mycket motion, vilket jag älskaaar. På förmiddagen blev det som sagt en powerwalk med syrran i vårvädret, direkt efter det ett magpass och tabataintervaller av burpees och sen i eftermiddags blev det 1h o 15 minuter badminton med syrran. Hela denna veckan har blivit väldigt mycket motion/vardagsmotion och jag blir så himla lycklig av det, det känns bara grymt bra! Mår helt klart bäst när jag får röra på mig så mycket som möjligt, när jag går i skolan blir det ju tyvärr att man sitter still väldigt mycket på dagarna. Ska lätt ha ett jobb i framtiden där jag får röra på mig :) Har sovit som en stock varje natt dessutom, jag som nästan alltid tar flera timmar på mig att somna, så himla skönt ju!
 
Förut blev det i alla fall detta pass nedan och det brännde rejält i magen kan jag lova er. Ni måste testa! Jag körde hemma och det går lika bra att va hemma som på gymmet. 
 
Ab track 20 st
''Nudda hälarna'' (ligg på mage och lyft överkroppen lite, nudda sedan en häl i taget genom att svänga från sida till sida) 20 st
Förflyttning av hantel 12 st (första övningen i denna video)
Sidocrunch 20 st/sida
Crunch med benen i 90 grader 15 st
Russian twist 20 st (långsamt och kontrollerat med en lättare vikt, benen ovanför marken)
Planktwist 10 st/sida (se näst sista övningen i videon nedan)
Flipper jacks 25 st
 
Allt detta körde jag x3, alltså tre varv totalt.
 
Avslutade med 8 st tabataintervaller av burpees, totalt 4 minuter tabata. Hatövningen nummer 1 är ju burpees så var minst sagt helt slut efteråt haha... 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback