Eat according to your goals

 
Jag sitter här och käkar lite kvarg m. bär som kvällsmellis och funderar... Och tänkte självklart skriva ner mina tankar, vad annars? Haha nej men tycker verkligen detta citat ovan är så himlans bra. För att det är så himla viktigt om man har ett mål, att inte bara träna utefter det utan också äta utefter det. Om ditt mål är att bygga muskler. Förrutom att styrketräna så är det minst lika viktigt att äta rätt! Mycket av nyttig mat är det som gäller och mycket mer protein än man kan ana kan jag säga. Självklart viktigt med alla andra livsmedelsgrupper också. Om du vill gå ner i vikt så ska du äta mindre än du förbränner och om du vill gå upp i vikt gäller det att äta mer än du förbränner. Och om du vill må bra som nog de allra flesta har som ''huvudmål'' så är det ju viktigt att inte bara träna, utan äta mat som ger dig den näring din kropp behöver! Men att kunna unna sig ibland såklart.
 
Men det jag vill komma fram till i slutändan av detta inlägg är att alla har olika mål och alla är annorlunda. Gå efter dina mål och förutsättningar, det är så himla lätt att påverkas av andra. Om du ser en bild på nätet på någons middag och kanske tänker: Nej men gud vad lite mat hon åt idag, jag borde nog också äta så där. 
Eller om någon du följer på instagram tränar flera gånger per dag betyder det inte att du ska göra det. Jag följer många träningskonton på instagram, vissa äter hur mycket som helst medan vissa äter mycket, mycket mindre. Vissa tränar hela tiden medan vissa tränar ca. 3 ggr i veckan. Gå efter dina egna mål helt enkelt och låt inte någon annan påverka dina val i livet, iaf inte negativt. Kram på er!

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback