Intervaller: Upplägg

Hello!
 
Idag efter skolan blev det ett minst sagt flåsigt intervallpass utomhus. Som sagt så är intervaller verkligen min grej då jag inte alls gillar att veta att man har hela vägen kvar, det blir så mycket att ''sikta'' på eller vad man ska säga. Det är mycket roligare att tänka i flera steg istället, t.ex. när jag kör tabataintervaller. Då tänker jag varje intervall i taget. Först tänker jag att nu ska jag klara att springa så fort jag kan i 20 sekunder. Sedan tänker man att man ska gå i 10 sekunder och så vidare... Det blir lättare för hjärnan när man tänker löprundan i små steg :) Och inte nog med det, det är ju så galet effektivt med intervaller!
 
Dagens pass lade jag upp såhär:
 
Powerwalk: 2 min
Lugnare jogg: 2 min
Tabataintervaller: 5 min (20 sekunder: Spring så fort du bara orkar, 10 sekunder: Gå i rask takt)
2 min löpning, 1 min powerwalk:10 minuter
Tabataintervaller: 4 min
Löpning i ''lagom'' tempo 4,5 min
 
Ett upplägg som passar mig alldeles perfekt helt enkelt! Testa ni också :D

Blev en underbar vitamin well till melliset förut, såå gott och speciellt denna smak♥
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback