Mage&Axlar

Hej på er!
 
Igårkväll blev det ju som sagt mellomys och måste säga att jag blev riktigt glad när Måns vann! Tyckte helt klart att det var den låten som var mest värd att vinna eftersom den hade ett bra budskap, det var en väldigt häftig show och texten sätter sig lätt på hjärnan haha :) Så jag tyckte absolut att Måns var en värdig vinnare!
 
Idag efter en söndagsfrulle så drog jag in till gymmet för ett pass som jag var så gryyymt taggad på. Jag har redan kört igenom alla muskelgrupper jag vill denna veckan så därför valde jag att köra ett pass för mage och axlar, eftersom det är sååå himla kul att träna just dessa muskelgrupper. Magen är sällan jag tränar på gymmet, tycker det går så bra att träna mage hemma. Men det är ju sjukt kul på gymmet så kommer från och med nu börja slänga in något extrapass för magen då och då. Och slog personligt rekord i militärpress för axlar!! 20 kg lyckades jag pressa upp idag, hela 5x2 gånger dessutom. 
 
Uppvärmning: 20 min promenad från bussen till gymmet
 
Sidolyft med kettlebell: 16 kg 10x3/sida
 
Svårt att visa på bild, men starta med att stå vanligt med en kettlebell i ena handen. Luta dig sedan åt sidan lite som jag gör på bilden, och dra dig själv uppåt igen med hjälp av de sneda magmusklerna. Kass bild och jag vet att jag lutar mig framåt för mycket på bilden men svårt utan spegel haha... ;)
Pull ups: 2x3
Cable crunches: 54 kg 10x5
Baksida axlar i cable: 27 kg 10x4 (Också pb tror jag faktiskt haha)
Inåt rotationer i cable: 9 kg 10x3/sida
Militärpress:
15 kg 10x1
17,5 kg 7-10x3
20 kg 5x2 (PB)
Hängande benlyft i ställning: 10x4
Sidolyft med hantel: 6 kg i varje hand 10x4
''Indrag'' med pilatesboll: 10x4
Ab wheel: 5x2 (Första gången jag testade denna övning och verkligen inte sista, gryyymt jobbig övning asså)
Russian twist: 5 kg medicinboll 20x(?)
 
Avslut: 4 st tabataintervaller på motionscykel, hann inte flera
 
Söndagsflex hehe. 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback