Superövningen för baksida lår/rumpa

Detta en ny favoritövning för mig, raka marklyft med kettlebells! Jag provade denna övning i mitt förra benpass och körde den även i dagens benpass. Riktigt grym för baksida lår och rumpa.
 
Gör såhär: Greppa två stycken kettlebells med en lämplig vikt för just dig, luta dig sedan framåt så långt du kan, din rygg ska fortfarande behålla sin neutrala position och du ska inte böja för mycket på benen. Bara en svag vinkel i knäet. När du kommer upp i startpostionen igen ska du se till att spänna rumpan. 
 
Jag själv har ingen superbra teknik än så länge och det finns säkert mycket, mycket jag kan förbättra. Men tycker det är en riktigt bra övning hur som helst, men än så länge kör jag inte med så höga vikter utan vill gärna träna in tekniken först! Men testa gärna, går även bra att utföra övningen med hantlar. 
 
Första skoldagen på flera veckor är nu avklarad och gick fortfare än väntat, har haft bakprov i hemkunskap dessutom vilket gick bra tror jag. Blev ju som sagt ett benpass direkt efter skolan, blev ett svettigt och härligt pass :D Väl hemma blev det lite gomiddag med lax o grejer och efter det har jag pluggat lite... Nu ska jag läsa lite bloggar, fixa en kopp te och så hörs vi imorrn! ♥
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback