Are you Nocco enough?

Okej, här har vi min nya favoritdryck! Man kan tro att den är lite för bra för att vara sann faktiskt. Om du är ett riktigt hälsofreak som mig så lär du älska denna mirakeldryck. Nocco är det jag snackar om, som kanske förstått om ni inte blundat för bilden hehe. 
 
Vad är Nocco? Nocco är då alltså en sockerfri dryck som passar utmärkt i samband med träning. Den finns i två former, BCAA och BCAA+. Skillnaden är att BCAA innehåller koffein och BCAA+ innehåller istället mer BCAA. Men vad är BCAA för något? Ja det kan man ju fråga sig. Men det är nämligen grenade aminosyror, vilket innebär att de tas upp direkt av kroppen och behöver inte spjälkas och delas upp imindre beståndsdelar. Vilket alltså är helt perfekt i samband med ett hårt pass eftersom det tas upp direkt av kroppen. Förrutom BCAA innehåller varje burk det dagliga rekommenderade intaget av biotin, niacin, folsyra, vitamin D, B6 och B12.Den blåa burken (med koffein) innehåller även L-karnitin, vilket håller igång fettförbränningen. 
 
Nocco passar därför både innan träning (med koffein), under träning (med eller utan koffein) och efter träningen (utan koffein). Jag själv drack en Nocco innan dagens benpass och fick GRYM energi! Så absolut inte sista gången jag dricker en Nocco!
 
Vart köper jag den? Jag köpte dessa två på ica, 2 st för 40 kronor. Men de finns att köpa lite överallt! B.l.a. på en massa olika sidor på nätet vet jag. 
 
Vilken smak? Nocco finns i många smaker, jag har bara testat päron än så länge och den var sjuukt god! Jordgubb och rabarber står kvar i kylskåpet. Tycker verkligen att Nocco är så sjukt mycket godare och mer prisvärt än Celsius, tycker de flesta smakerna smakar för tillgjort och har dessutom hört många som fått hjärtklappning osv. av Celsius... Dock funkar säkert Celsius bra för många andra också :)
 
Nocco är hur som helst nya favodrycken hos mig! 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback