Axlar & Rygg

Man kan säga att jag var rätt så skapligt taggad på dagens gympass, efter 1.5 veckas uppehåll plus att just rygg och axlar stod på schemat. Kan inte ens fatta att rygg är mitt favoritpass nu? Jag hatade att träna rygg för inte alls längesedan haha... Kul med framsteg :) 
 
Gick i alla fall grymt bra, från början till slut och var bara så himlans glad hela passet. Försökte fota lite också men ja... Det är väldigt svårt tyvärr. Suddiga bilder och inte speciellt roliga heller för den delen, men bättre än inget antar jag!
 
Körde i alla fall dessa övningar:
RYGG:
  • Enarms hantelrodd
  • Stångrodd
  • Sittande latsdrag i cable
  • Pullups+Chins
  • Stående latsdrag cable
  • Sittande rodd i cable
  • Latsdrag i maskin
AXLAR:
  • Militärpress
  • Enarms hantelpress
  • Inåt rotationer cable
  • Baksida axlar m rep i cable
  • Drag till hakan med kettlebell
 
Har på senaste tiden insett att jag är mycket svagare i vänster axel än i höger axel, så just nu jobbar jag på att stärka upp vänster axel genom att köra enarms hantelpressar, då börjar jag med vänster och gör så många jag kan. Sedan kör jag höger och då måste jag ju göra lika många som på vänster, även om det känns som jag skulle kunna göra dubbelt så många... En aning irriterande men nu ska detta ändras på! 
 
Resten av kvällen blir det en massa mys med en massa choklad hihi... Ha en fin kväll♥
 

Kommentarer
JUNITJEJ säger:

Bra jobbat!

2015-05-02 | 18:12:41
Bloggadress: http://www.junitjejen.se
:d säger:

gymmar du själv?

2015-05-05 | 20:37:26
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback