Omotiverad

Hej på er!
Jag vet att det står lite still här, känns som det gör det hela tiden nu för tiden vilket känns så tråkigt. Vill så gärna lägga ner massor tid på bloggen men finns så himla mycket viktigare saker som går före. 
 
Just nu känner jag dessutom att jag inte har lust till någonting längre. Har vart så mycket plugg på senaste tiden att jag bokstavligen har suttit och gråtit för att jag får ångest över att jag måste lära mig precis allt och verkligen lägga ner hela min fritid på plugg för att behålla betyg och även höja mig i visssa ämnen. Jag har ingen motivation kvar längre. Och när det kommer till träningen så har den fått lida lite också. Denna vecka har jag bara tränat två gånger och när jag väl ska träna känner jag ingen glädje eller motivation längre. Har i princip ingen lust till någonting längre. Varken skola eller träning. Får bara sådan ångest när jag inte hinner träna och när jag väl ska träna så blir jag bara stressad och kan inte koncentrera mig.
 
Men har bestämt mig för att den kommande tiden ska jag verkligen bara träna när jag känner att jag faktiskt har tid och lust. Jag ska helt enkelt göra precis som jag känner för just för stunden. För känns som att jag ''måste'' träna på senaste tiden, bara för att det är en del av mig och min vardag. Visst mår jag mycket bättre av träningen och den kommer, tro mig, alltid vara en stor del av mig. Men har inte riktigt kunnat slappna av och gå in i min egna värld på senaste tiden jag har tränat. 
 
På detta sätt hoppas jag att jag kan hitta tillbaka till mig själv igen. Behöver bara en liten paus känner jag. Kommer ju inte sluta träna helt direkt men istället för 6 ggr i veckan kanske det blir 3-4. Plugget kommer jag ju dock inte undan men är iaf inte exakt lika mycket plugg nu innan lovet och sedan är det ju lov dessutom så hoppas verkligen att detta hjälper mig att hitta motivationen till allt igen! :)
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hejsan du!
Ville bara säga att du är en stor inspiration och det jag gillar med dig är att du är ärlig, visar att allt inte är på topp hela tiden! Hoppas du finner motivation igen och försök att inte plugga ihjäl dig!! Har förstått att du kämpar och sällan gör något halvdant, tänk bara på dig. Prio 1. Kram!

Svar: Åhh tack, va glad jag blir! Jag försöker sprida glädje och pepp så gott jag kan men ibland så måste man helt enkelt få visa en sämre sida av sig själv också, kul att du uppskattar det! :) Jag kan säga att jag faktiskt redan nu har fått lite motivation tillbaka, men ska verkligen försöka tänka på detta. Kram på dig finis<3
Jennifer

2015-10-18 | 10:47:47
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback