Allt är inte en självklarhet

''Man tänker inte på det så länge det fungerar men när det inte fungerar är det allt man tänker på.” 
 
Detta är så himla sant. Något vi väldigt ofta glömmer bort är att stanna upp och tänka efter, vara glad för att din kropp funkar så bra som den gör! Var glad att du har en frisk kropp om du har det. Liksom uppsatta de där små detaljerna som man ofta glömmer bort. Nu när jag sträckt mitt ben så stämmer detta citat ovan väldigt bra in på mig. Jag har verkligen ångest på riktigt, tänker på det hela tiden eftersom att jag inte kan träna benen. Det är sjukt deprimerande verkligen. Men samtidigt ska jag vara glad att jag har två ben! För det är inte en självklarhet. Jag ska vara så otroligt glad att min kropp funkar som den ska och att jag har en hälsosam och frisk kropp att leva i. 
 
Innan jag fick min sträckning tänkte jag inte direkt ''Gud vilken tur att jag inte sträckt mig!'. För det var liksom en självklarhet att jag kunde träna hela kroppen och bara köra gärnet. Men jag har insett att allt är inte en självklarhet. Inget är självklart. Nu är ju min sträckning inte något stort problem jämfört med vad som faktiskt kan hända. En sträckning går ju (förhoppningsvis..) över förr eller senare liksom. Men tänk på detta nästa gång du inte känner att orkar gå till gymmet, eller inte orkar ta dig ut på en löprunda. Var så otroligt glad att du faktiskt KAN träna och att du har en fungerande kropp. För det är tyvärr inte alla som har det!
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback