Benbygge

 
Denna tisdagsförmiddag ägnades åt nationella prov i svenska. Gick väl rätt bra ändå tror jag, i alla fall som det kändes som just då. Nu är i alla fall läsförståelsen gjord och på torsdag är det dags för skrivdelen. 
 
Var en aning trött huvudet efter provet och under hela eftermiddagen. Hade inte någon direkt lust att dra till gymmet och minst sagt kötta ben, men jag har insett att små saker kan göra så otroligt mycket. Först klunkade jag i mig en nocco och sedan svängde jag förbi Oskar en kortis innan gymmet. Att träffa bae får mig alltid på bra humör. Så när jag gick till spårvagnen sen igen var jag hur taggad som helst! Från att ha vart trött och lite nere till världens energi. Och inte minst under själva passet. Fick sådan sjuk kontakt idag, speciellt med lilla rumpisen vilket är grymt kul. Köttade en massa squats, men körde inte max idag utan tränade mer på teknik osv. Men kul som bara den iaf! Hade bara 60 min på mig ungefär så fick bli ett effektivt pass idag. Måste säga att benpassen är typ höjdpunkten på veckan, fast det ju dock inte alltid som de går såhär kalasbra. Men idag var en sån dag helt enkelt!
 
Uppvärmning: 5 min trappmaskin
Squats:
20 kg 20x1
50 kg 10x1
60 kg 10x1
70 kg 8x1
80 kg 5x2
60 kg 10x4
20 kg 20x1
 
Superset:
Squats på step up m. kettebell (djupa) 24 kg 15 st
''3 in 1''- övning (1 squat, 1 utfall/ben i en följd) 10 kg viktplatta 8 st (24 reps totalt om ni fattar)
x3
 
Cable kickbacks:
raka 16 kg 10x4/ben
sneda 9 kg 10x2/ben
 
Leg curls i cable (för baksida lår): 16 kg 10x2/ben
 
Leg curls i maskin: 70 kg10x1
Benspark i maskin: ?kg 10x1
Benpress i maskin: 170 kg 10x1
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback