Två mumsiga grötrecept i ett inlägg

 
Gröten är gjord på 1 dl havregryn (lite drygt), 2 dl vatten, 4 färska dadlar och en äggvita. 
Kärna ur dadlarna och mosa de sedan. Koka ihop alla ingredienser under omrörning utom äggvitan. När det börjar likna en gröt så rör du ner äggvitan och rör fort och ordentligt så den inte blir ''tillagad''. Toppades med jordgubbskvarg (mosade jordgubbar och en klick kvarg) och jordnötssmör.
 
Davosgröten är gjord på lite ca. 1,5 dl havregryn, 2 dl filmjölk (kan ersättas med kvarg t.ex för mer krämighet och protein) och 1 dl blåbär.
Mosa blåbären lite om du vill och rör sedan ihop alla ingredienser i en vanlig skål. Ställ sedan in i kylen (med lock) över natten och ta ut och ät på morgonen.  
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback