Ciaoo

Hej från Italien!

Det fanns tydligen wi-fi här i lägenhet, det betyder dock inte att jag kommer bomba er med inlägg under tiden jag är för jag vill helst kunna koppla bort bloggen lite för ett tag. Men tänkte mest säga hej nu! Vi kom då hit i torsdagskväll och vi lämnade packning och sånt i lägenheten. Sedan gav vi oss ut på gatorna och letade efter någon bra restaurang, eller leta behöver man ju inte direkt göra utan det är bara att gå utanför dörren i princip så finns hur många mysiga restauranger på gatorna som helst! Men vi satte oss ner och beställde lite olika sorters mat så plockade vi lite hur vi ville. Och redan första kvällen blev jag sååå chockad av den helt sjukt goda maten! Vi beställde in bland annat lite mozzarella, oliver, kronärtskockor, tomater, bröd osv. Och satt och plockade lite av varje. Går inte alls jämföra ex. Mozzarellan med den hemma i Sverige. Och jag som inte ens gillar svarta oliver älskade dessa svarta oliver, helt klart en stor skillnad från Sverige. Annars har vi gått runt och kollat på lite olika grejer, bland annat spanska trappan, Peterskyrkan, fontana di trevi (som de dock renoverar just nu när vi är här...) och myst på olika restauranger. Har inte fotat jättemycket men ska se till att fota mer de sista dagarna, imorrn ska vi till Colosseum också! 

Just nu vilar vi lite i lägenheten vi har hyrt och senare ska vi ut en sväng.  Men ska ta och blunda ett litet tag nu för värmen tar verkligen på krafterna kan jag säga! 

Vi hörs mer när jag är hemma igen, ledsen om detta inlägg inte blir så himla snyggt men bloggar ju från mobilen.

Igår åt vi på en jättemysig restaurang, pasta måste man ju äta här i Italien så testade laxpasta, mums!


Kommentarer
Julia säger:

Åh, Italien är så grymt fint! Har aldrig sett Rom dock, utan mest varit i Toscana. Hur var Colosseum?

2014-07-22 | 15:47:01
Bloggadress: http://juliaoflund.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback