Gårdagens benpass

Igår blev det ett riktigt lyckat benpass måste jag säga, mina ben skakade efteråt och hade sån himla mjölksyra. Var så sjukt underbart efter 5 träningsfria dagar, som sagt. Tänkte lägga upp passet här i alla fall!
 
Körde ingen vila mellan de olika övningarna i de olika seten, utan bara vila mellan de olika seten.
Uppvärmning: 15 min löpning (okej, snarare jogging heh)
 
Cable kickbacks sneda utåt 20stx2/ben 
Cable kicksbacks rakt ut 20stx2/ben
X2
SÅHÄR ser denna övning ut på ett gym, men jag kör med vanligt gummiband genom att bara stå på det och sedan trä i ena foten i ena handtaget. Allt går om man är kreativ haha!
 
Enbenshöftlyft 20st m. lätt vikt x2/ben (med benen/benet på en höjd)
Höftlyft med knäna ihop m. lätt vikt 30st (med benen på en höjd)
X3
 
Rumplyft på mage 30 st (länk andra övningen)
Rumplyft in&ut 20 st (länk första övningen)
X3
 
Triple squats 15 st (totalt 45 squats) (länk femte övningen)
Squats m. sidokick 30 st (länk sjätte övningen) 
X2
 
Bulgariska utfall 20 st/ben
X3
 
Går att utföra detta pass både hemma och på gym, på gym är det ju bara att lägga till lite extra vikter och kanske minska antalet reps. Tog totalt en timma från att jag var utanför dörren och skulle börja springa till jag hoppade i poolen efteråt haha. 
Om det känns idag? Det kan du skriva upp.
Gammal bild.

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback