Godaste och nyttigaste kladdkakan i världshistorian

Jag hittade detta recept för inte så himla längesedan och häromdagen gav jag det ett försök, hade inga stora förväntningar direkt för jag tänkte att det kan ju knappast likna en vanlig kladdkaka. Men ojojoj säger jag bara... SÅÅÅÅÅ GOTT! Det är alltså en nyttig kladdkaka, man har bara bytt ut vetemjöl, smör och socker mot annat, nyttigare. Smakar verkligen så himla likt vanlig kladdkaka, bara lite extra kladdig men det är ju bara ett plus i kanten ;)
Lånade bilden från Sofie (hennes blogg finner ni hääär) som jag även fick receptet från. Har gjort några småändringar i receptet dock. Försökte fota mitt men... Lyckades inte riktigt få det snyggt hehe. 
♥2 msk kakao
♥3 msk mandelmjöl( eller annat mjöl)
♥1 krm bakpulver
♥1 msk kokosolja
♥3 msk mjölk
♥Sötning efter smak (sisodär 2 tsk-1 msk skulle jag säga är perfekt) 
 
Blanda alla torra ingridienser i en skål. Smält sedan kokosoljan övet ett vattenbad eller på lägsta effekt i micron. Häll i övriga ingridienser och blanda väl. Smaka av med sötning, jag använde honung men annars funkar agave, stevia, kokossocker osv... . In i micron på högsta effekt 1-2 minuter, beroende på hur kladdig du vill ha den. 
 
 
Går säkert att byta ut t.ex kokosolja mot rapsolja, mandelmjöl mot havremjöl osv. Testa att trixa lite själva, jag kommer garanterat testa att göra olika varianter av denna kladdkaka. Den är ju inte kalorisnål precis, men garanterar mycket bättre och mer mättande än vanlig kladdkaka. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback