Träning&Hälso- lista

Snodde denna lista från ELIN för jag tyckte den var både rolig att läsa och rolig att göra :)

I mina öron när jag tränar?
Mest snabb och peppande musik, med mycket bas och pump i låten. Så att man blir superpepp och pushar det där lilla extra :)

I min träningsväska?

Om jag tränar efter skolan så blir det träningskläder, vattenflaska, uppskrivet pass, mobilhållare, hörlurar, borste, mellanmål (t.ex. riskakor före och proteinbar efter) och såklart gymkort ;)


Favoritmuskel?
Helt klart ben&rumpa, big looove. Så tungt och jobbigt men det är nog det jag älskar med det. Känslan efter och under passen är obeskrivlig, taggar mina benpass flera dagar innan haha. 

Mål med träningen?
Många mål har jag, men mitt största mål är väl att bara känna att jag mår så grymt bra och är lycklig. Men även att bli stark och få lite mer muskelmassa. Att lyckas få en bra balans mellan allt: träning, mat, vila och att hinna med annat som vara med vänner och familj, plugg osv. Vilket jag dock tycker jag lyckats bra med. 

Favoritövning?
Squats! Även tricepspushdowns i cable gillar jag mycket. 

Favoritmat?
Lax&skaldjur, looove. Men finns mycket som är sjukt gott. 

Mina inspirationskällor?
Följer många bloggar och instagramkonton som inspirerar mig dagligen. Men de som inspirerar mig mest är de som strävar efter den inre hälsan och som inte skriver enbart om ''att få sin drömkropp''. 

Då mår jag som bäst?
Efter ett riktigt tungt benpass, oslagbar känsla. 

Favoritkonditionsträning?
Vad är det? Haha nej men cardio är INTE min grej. Gör det någon gång i veckan ändå men något som är grymt är tabataintervaller, hatar det under tiden men så sjukt effektivt så känslan efter är även den oslagbar. 

Favoritsport?
Friidrott är riktigt roligt, typ springa 60m. Men även dans som jag gått på i några år förut. Ridning också, rider dock bara hos moster vilket blir några ggr per år, men när jag väl gör det är det riktigt mysigt :)

Mitt bästa kosttips?
Att inte utesluta något. Det är otroligt viktigt att få i sig en blandning av nyttiga fetter, proteiner och bra kolhydrater så uteslut inte t.ex. kolhydrater då även detta behövs för din kropp. Dessutom så är det inte farligt att unna sig choklad eller glass t.ex. någon gång ibland för guds skull! Det är även bra för kroppen, kanske inte fysiskt men för själen♥

Favoritmellis?
Chokladbollsröra är en favo jag aldrig tröttnar på: 1 dl havregryn, 1-2 msk kakao, mjölk till rätt konsistens och sötning (typ honung, stevia) efter smak. Men absoluta favon är ju bananpannkisar, i alla lägen ;)

Då tränar jag allra helst?
Väldigt olika, men så tidigt som möjligt då det är så härlit att må super hela dagen. Men oftast blir det direkt efter skolan. 

Favoritlivsmedel?
Havregryn, kokos och jordnötssmör. För att det går att göra så otroligt mycket med havregryn. Och jordnötssmör och kokos är mina beroenden sååå rätt så självklart ;P

Mitt motto?

''There's no elevator for success, you have to take the stairs.''

En fredagskväll unnar jag mig gärna?

Choklad eller naturgodis i alla lägen hehe. Helst chokladdoppade nötter men om jag vill ha det lite nyttigare så blir det oftast naturella cashewnötter. 

 

Hälsa för mig…
... är att hitta en bra balans mellan allt. Att träna i lagom mängd, ha vilodagar för att återhämta kroppen och äta nyttigt men också kunna unna sig ibland med något mindre nyttigt. Och att försöka hitta sin inre hälsa, inte bara fokusera på det yttre för då mår man inte bra, tro mig. Been there, done that. 

Därför tränar jag?
För att må bra, kort och gott. 

Min favoritfrukost?
Gröt i all ära! Men om jag är ledig så är det ju väldigt gott med en lyxig smoothie eller bananpannkakor. 

Detta skulle jag vilja utöva?
Vill verkligen testa på yoga! Verkligen fått upp ögonen för det på senaste tiden och det vekar så himla underbart och avslappnande då jag hört så mycket gott om det. 

Favoritidrottare?
Hm, svår fråga. Idrottare? Har nog ingen favorit sådär, är inte någon sportmänniska. 

Så sover jag?
Runt 8 h per natt försöker jag väl sova. På helger blir det oftast mer. 

Detta klara jag mig inte utan?

Nära och kära helt klart. Så glad att ha såna underbara vänner och familj omkring mig♥

Där tränar jag helst?
På gymmet. 

Detta tränar jag allra helst i?
Snygga träningskläder, blir så himla mycket mer peppad då. Men det ska såklart vara bekvämt också.

 


Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback