Mål med träningen

 
Att sätta upp mål inom träningen är något jag gör varje månad, oavsett hur små de är, så hjälper de alltid att öka motivationen så man kan pusha lite extra. Varje gång man känner att man inte har lust att träna eller liknande så kommer man att tänka på det där målet man så gärna vill klara av. 
 
Just nu är mina mål inom träningen att börja gymma och träna mer seriöst. Under hösten ska jag lära känna gymmet bättre och bli mer van. Har som sagt vart på gymmet två gånger än så länge och börjar redan känna mig mer säker vilket är riktigt roligt! Det är bra att jag kan lite om det innan också. Nu i början är mitt mål att börja med 2 ggr i veckan och sakta men säkert trappa uppåt och köra mer och mer. De dagar jag inte tränar på gymmet kommer jag självklart fortsätta med att träna hemma, som vanligt. Men tycker verkligen att det är kul att få ta ett steg längre i träningen och att få utvecklas mer. 
Vill även sååå gärna bygga mer muskler vilket jag kommer göra genom att köra styrketräning mest och äta mer av bra mat. Troligtvis mer än vad jag gör nu, eftersom man bör äta mer för att kunna öka i muskelmassa. Vill inte alls bli ''smalare'' eller gå ner i vikt utan snarare tvärtom, fast inte i fett utan muskler då. Kommer dock köra en del konditionsträning också och lägga in mellan 1-3 cardiopass i veckan då jag verkligen vill få bättre kondition inför ett springtest i slutet av augusti på idrotten. 
 
Ser verkligen fram emot att ta detta steget i min träning och förhoppningsvis utvecklas en massa! Gaaah va kul :D
 
Brukar ni också sätta upp mål med er träning och kost? Om inte, GÖR DET. 
 

 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback