Rädd för mat?

Det är alltför många, framför allt tjejer, nu för tiden som är så himla rädda för mat verkar det som. Man är rädd för att äta för mycket för man vill inte bli tjock, gå upp i vikt och dessutom är det ju sjukt pinsamt att äta mycket när man är tjej, eller? 
 
Jag tycker att alla som tänker så bör tänka om, för mat är inget dåligt som många verkar tro. Mat är bränsle, bensin för kroppen. Och utan ordentligt med bensin fungerar ju inte en bil lika bra. Jag har på senaste tiden börjat äta lite mer och börjat lyssna mer på kroppen. Jag laddar alltid upp med ordentligt med mat innan träning och efter ska man fylla på kroppen med näring så musklerna inte fortsätter att brytas ner, för det vill vi väl inte? Jag har märkt underbara skillnader sedan jag började öka mitt matintag då jag orkar mer, får mer energi och framför allt, orkar träna ordentligt. Är piggare om dagarna om jag äter ordentligt och mår helt enkelt bara mycket bättre! 
Tänk såhär:
Mer mat= Mer energi= Bättre prestation vid träning= Bättre träningsresultat!
Låter rätt bra va? 
 
Tycker det känns som att mycket mat förknippas med killar, att det är fel att tjejer äter ordentligt liksom. Det låter ju helknasigt! Sedan är det ju såklart olika från person till person, vissa gör av med mycket energi och behöver mer mat. Medans vissa andra är mest stillasittande och kanske behöver lite mindre energi därför. Ät tills du känner dig mätt och så att du inte känner dig trött osv. Oftast är det faktiskt mer mat som behövs för just din kropp än vad man tror!
 
Att ta det där steget att faktiskt VÅGA äta mer, det kan vara svårt. Det var det för mig med, det kändes rätt konstigt att börja äta mer mat, men jag har fått otroligt mycket bra utav det t.ex fått bättre resultat inom träningen, så det är så himla värt det, även om det verkar lite läskigt i början♥
Massvis  av underbart goda, mättande och nyttiga recept finns i kategorin ''Recept&tips'' här på bloggen. För nyttigt behöver verkligen inte vara tråkigt, helt tvärtom :) 

Kommentarer
Jen säger:

Sant!! Gick du upp i vikt av att äta mer?:)

2014-09-29 | 02:18:43
Bloggadress: http://nattstad.se/jenniferevelina
Jen säger:

Sant!! Gick du upp i vikt av att äta mer?:)

2014-09-29 | 02:23:07
Bloggadress: http://nattstad.se/jenniferevelina
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback