Healthy chocomugcake


Okej önskar så mycket att jag bara kunde få folk att förstå hur gott detta var. Man kan inte tro att det är nyttigt alls, lyx på hög nivå! Gjorde detta till mellis, för insåg att jag snöat in mig alldles för mycket på smoothies på sistone hehe... Tro mig, smoothies är underbart och går att variera i en oändlighet dessutom. Men kom o tänka på att jag alltid varierade mig så mycket i mina mellis förr. Jag älskade att exprimentera i köket och kom på nya recept flera gånger per vecka. Jag har liksom glömt bort det lite på senaste tiden och vill så himla gärna komma tillbaka till det igen! Speciellt mugcakes är en gammal favo som bara är för underbart.
 
Tänkte därför dela med mig av detta recept nu. Vet att många kommer sluta läsa när de läser ingredienserna, och ja, jag kan erkänna att det kanske inte låter supergott speciellt inte om man inte brukar använda såna här ingredienser. Men alltså, ge det ett chans säger jag bara! Går inte att förstå att detta är nyttigt.
 
Mugcaken:
♥½ banan
♥1 ägg
♥1 msk kakao
♥2-3 dadlar
♥½ dl havregryn
♥1-2 msk mandelmjöl (kan uteslutas)
♥Lite vätska (jag använde vatten)
 
Mixa ihop alla ingredienser och tillsätt vatten,så mycket att det blir en lite mer rinnig konsistens så att den är lätt att hälla ner i en mugg. Smaka av först och se om du vill ha t.ex. fler dadlar för sötare smak. Häll sedan ner i en mugg och micra i ca. 2 minuter. Den blir ganska fast men absolut inte torr, men om du vill ha den kladdig så ta ut den tidigare. Vänd sedan upp den på en tallrik eller ät direkt ur muggen.
 
Topping:
♥Kvarg
♥Hallon
♥Lite blåbärsprotein (kan uteslutas)
 
 

Kommentarer
Molly Olsson säger:

Himla fina bilder du tar! :) Kram Molly.

Svar: Tack så himla mycket! Men du ska ju inte säga något :) Kram
Jennifer

2015-10-24 | 00:25:54
Bloggadress: http://hlsofreak.myshowroom.se
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback