Matdagbok: torsdag

Jag har börjat använda mig utav en app som heter myfitnesspal, där skriver jag in all mat jag äter och man kan se sina makronäringsämnen, även hur mycket t.ex. protein man äter, samt kolhydrater, fett osv... 
 
Jag vet att det finns vissa nackdelar med att vara så ''strikt'' med maten och alltid veta vad och hur mycket man får i sig av precis allt och så. Men jag tycker ändå det kan vara ett bra sätt att veta hur mycket man faktiskt får i sig varje dag och för att få i mig ordentligt protein t.ex. Och se fördelningen mellan protein, kolhydrater och fett. Hur som helst, jag tänkte i alla fall skriva upp gårdagens matintag för de som är intresserade. 
 
Frukost: Havregrynsgröt på 1.5 dl havregryn, 13 g kokoslja, 1 ägg, toppat med ½ dl lättmjölk samt hallon o kvarg
 
Träning innan skolan: Benpass med Amanda
 
Mellis efter träning: 1 nocco bcaa+ (koffeinfri) + lite fil och müsli
 
Lunch: Skolans stekta fisk + potatis &grönsaker
 
Mellis: ca. 150 g kvarg
 
Middag: 150 g lax med potatis och tomat
 
Kvällsmellis: 200 g kvarg +äpple o kanel 
 
Totalt: 
ca. 1950 kcal
135 g protein
177 g kolhydrater
73 g fett
 
Igår blev det lite extra mycket mat då jag tränade ben på morgonen, brukar ofta äta lite extra just på legdays eftersom att det dels krävs mer energi och även för att musklerna ska återhämta sig riktigt ordentligt. 
 
Blev dock lite enformigt igår eftersom det blev fisk och potatis två gånger, men men inte hela världen direkt. Brukar försöka få in 6 st mål per dag nu för tiden, målet på förmiddagen brukar oftast bara vara en frukt men eftersom jag tränade ville jag ha något lite mer. 
 
Såhär ser min vardagsfrukost ut i princip varje morgon nu för tiden, har verkligen fastnat för gröt då det är så himla gott och mättar väldigt bra. Har verkligen märkt att jag inte alls blir lika mätt på mina andra frukostar, även om det innehåller exakt lika många kalorier. Nu när mitt lilla ''kostschema'' har börjat tänker jag verkligen på vad jag faktiskt stoppar i mig, så att jag faktiskt får ut något av det och inte så mycket ''tomma'' kalorier. Även om ex. fil är nyttigt så är det inget jag håller mig mätt på en längre period direkt. Så ett tips är att verkligen välja rätt sorts kalorier så att säga, som både är nyttiga och verkligen håller dig mätt. Jag tänker verkligen på att just frukosten ska innehålla både protein, fett och långsamma kolhydrater. Då håller jag mig mätt enda fram till lunch! (Med kanske en liten frukt sådär på förmiddagen nån gång)
 
 
 

Kommentarer
Kanske lämna en kommentar innan du går?

- Elaka kommentarer anmäls
- Reklam är okej
- Jag är mer än gärna med på veckans blogg eller liknande
- Jag gör gärna bloglovin- byten
- Jag svarar på alla frågor som ställs
- Om du lämnar din bloggadress så kikar jag in på din blogg
- Alla foton är tagna av mig om inget annat sägs
- Kopiering är förbjuden utan lov!

Nu kan du lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback